La petite mort



Livet är en schlager.
En underbar schlager som man nynnar
glatt på när de regnar.


Helgen var fin. Sådär så man får gåshud, så fin.
Syster och jag åkte ner till Umeå på fredag.
Stressade, med en hastig hamburgare i magen, en sur
pappa bakom oss och en otålig sovande lillebror i baksättet
som skulle kastas av med tillhörande kompis i Vindeln på läger.
Vi körde fortare än man får med en släp men kom i tid till Vindeln med
tre minuter till godo.
Sen körde vi till Umeå, släpa vi upp sängen, bar upp alla andra grejjor,
parkerade släpen, åkte till Maxi, gick vilse på Maxi, handlade, kom hem och
skruva ihop sängen och kröp ihop i den och såg "Brudens bästa man", somnade
överlyckliga och tårögda. B ringde och frågade om vi skulle komma förbi men jag sa nej,
jag tänkte inte gå till Öst på stan i pyjamas.

På lördag vaknade vi och syster skruvade ihop bordet medans jag
lagade frukost som vi sedan åt i sängen.
När bordet var fixat, packade vi ihop och drog på stan.
Där blev de två byxor till syster och ett par till mig.
Lila och tajta, helt sick. Men de var så snygga att jag fick ont i halsen.
Så jag köpte den, fast jag inte skulle köpa nått. 200 kr kostade de. Mums.
Sen blev de att villa sig ur Umeå och till Skellefteå.
Vi dunkade musik och sprängde mammas högtalare i bilen, men de vare värt.
Där hade allt stängt, de sög, så vi drog draggen och hälsa på D och hans
nya tjej. Fika på de. Sen hem och tacos med båda familjerna.
Sen spelade jag och syster Sims 3 hela natten med chips och godis.
Och somnade till Den Oändliga Historien 2.

Idag kom jag hem och mamma gick bärsärk i huset med dammsugaren.
Vi städade sådär som vi bara gör en gång i seklet och mamma kastade allt.
Det var sjukt, så nu är jag väldigt trött av att hejdat mamma från att kasta
massor av nostalgi saker hela dagen.
Se åt vi världens finaste söndagsmiddag när lillebror kommit hem.

Nu borde jag sova för jag ska jobba om några timmar, men jag vill inte!
Jag bryr mig inte om att ja ska jobba.
Jag vill inte sova, även om mardrömmarna slutat jaga mig.

Mest vill jag att S ska ringa. Mest av allt i hela världen.

"- hihi
- söt 
- vad?
- du är söt? ska jag bokstavera åt tant?"

 
Åh, världens finaste pojke.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback