Vi låter hela världen vänta




- Vad vill du ha då?


Jag vet inte hur många gånger han frågat och jag
vet inte hur många gånger jag svarat "massa saker".
Ibland har jag svarat mer konkret, matriella saker eller
mer abstrakta saker som tid tex.

Men just nu, vill jag ha mig och honom på badstranden där jag
växte upp på sommaren som barn då mamma hade semester.
Där på bryggan i solnedgång när värmen äntligen har lagt sig.
Jag vill ha Thomas Ledin som spelar sin gitarr och sjunger
"En dag på stranden" och spelar sin gitarr som bara han kan.
Jag vill att Thomas ler sådär
så skrattet bara bubblar under huden på en.
Jag vill att solen lyser sådär som man drömmer om och ser i reklamer.
Jag vill att vi dricker sockerdricka och att de sveper förbi såpbubblor.
Och jag vill att han ska dra sina fingrar igenom mitt hår och viska.
Viska; "De ordnar sig." Jag vill att orden ska sjunka in.
Jag vill att han ska kyssa min hals och jag ska öppna ögonen.
Jag vill att han tar tag i min haka och vänder mitt ansikte mot honom, så
ömnt som bara han kan.
Jag vill att han ser mig i ögonen när han säger "Hjärtat, jag tycker så fruktansvärt
mycket om dig. Ingen gör mig så lycklig som du"
Jag vill att de skälver till inom mig som de alltid gör.

Nu ska jag cykla till NL. 1,5 mil i sommarsolens nedgång.
Jag är galen, förvvirad, brädfylld med sorg, men jag är så lycklig
på samma galna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback