du är min renaste tröst




Idag har jag stått i talarstolen i kommunfullmäktigesalen
i stadsbibloteket och talat inför FN:s generalförsamling och varit
väldigt arg. Så arg att jag glömde vara nervös, glömde att det var
minst 70 pers framför mig och glömde att man kanske inte kan säga
hur som helst. Men vi vann, så jag är nöjd.

Nu ska jag äta popcorn och bara älskar att ligga i en sliten
soffa i en röd villa på landet, där det är minst
36 grader inomhus och drömma om fina skor
som jag kan dansa runt på gator och torg i, dagen
i april som vi längtat efter sedan sommaren.

På måndag blir jag fostermamma till en
sju månaders roweiller valp, kommer bli intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback