I've got a man crazy for me, he's funny that way




Idag, var en bra morgon.
Mina kläder var fortfarande blötta från gårdagen, men
det var okej, för jag fick sova en timme längre (sovmorgon! <3).
Det regnade inte när jag gick ut.
Och det fanns fil och flingor att äta till frukost.
Mitt hår var samarbetsvilligt, och jag hade tid att
titta på nyheterna en stund.
En helt perfekt morgon, alltså.

Jag känner att mina krav sänks, sedan bebis kom.
Men, jag älskar henne ändå.

Förövrigt, när jag gick i vinden och lyssnade på
musik, från mitt headset till mobilen, i bara en hörlur
(eftersom den andra inte funkar) så dök Billie Holiday
upp som den kära gammal vän hon är.
Jag tänker mig en källarlokal, rökig och mörk. En pub i det tidiga 50-talet
i New York. Hur hon sjunger i en raspig mic och i bakgrunden
spelar en man piano.
Om jag levde samtidigt som henne, hade jag friat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback