I found a love, hidden in a backstreet.



Jag lever inget vinnarliv just nu.


Jag knäpper kappan fel och inser när jag kommer ut att
några idioter roat sig med att vända mitt styre upp och ner.
"- Du, vad ska vi göra den här onsdagnatten?
- Jag vet! Vi vänder på styret till den här cykeln!!
- Ja, asbra! Du är ju ett geni!"

Seriöst? Har folk inget liv? Vad är de för fel på att
spela monopol, sticka, göra graffiti eller åka runt med
mopen i rondeller tills man kräks? Allvarligt. Suck.

Efter de så gick ju resten av dagen bara dåligt.
Bland annat när satt jag i F-sofforna i tjugo minuter och
hade nio gånger någon som tjatade om att
ta ner fötterna från bordet. Usch.
Nä, tacka vet jag S-huset, där bryr sig ingen.

När jag kom hem, irriterad över att en gubbe blivit skit
sur på mig för jag cyklade på fel sida (med min underbara cykel
som tjuter och har ett felvänt styre)
, så kommer jag hem och
faller ner i sängen. Precis då börjar min grannar borra och hamra.
Jag undrar om dom sätter upp en spegelvägg eller mosaikbitar,
eller något på väggen, varför de har borrat och hamrat sedan
jag flyttade in? Jag är väldigt nyfiken och irriterad.
En vacker dag kommer jag gå över dig och skälla på dom,
och passa på att titta mig omkring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback