Jag klättrar i träden för att se mer av världen


Kvällen i lycksele fylldes av världens
bästa choklad, bra chips, alkoholfri cider och pingviner.
Vi skrattade, pratade och var bara oss själva.
Imorse vaknade jag 07.20 och åt de bästa
frukosten på länge med te och ostmackor.

Sen kom jag försent till första lektionen
med tjugo minuter och dagen passerade sakta.
Och tanten i cafeterian frågade idag
med ett leende "Ni är beroende av jordnötshjärtan va?"
och vi skrattade.

Nu har jag druckit energidryck, ätit choklad,
dansat runt i min stökiga lägenhet och lyssnat
på Anna Ternheim - My Heart Still Beats For You
och Markus Krunegård's senaste.

Så nu fattas de bara att E hämtar upp mig, så är jag påväg bort
till hennes del av världen.
Där blir de att åka moppe och krama kattungar.
Ska lyckas att inte ta med en hem. Men jag skulle vilja.
Men min bebis blir så ledsen om de finns en katt, när han sedan flyttar in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback