Och du är himlen jag föll från idag.




Jag vaknar tidigt, jag går ut i morgonen när frosten
fortfarande ligger kvar med kameran i handen.
Ser morgonljuset dansa igen och en fågel flyger förbi
så tätt intill att jag snuddar vid dens kalla vingar.
Under mig hör jag frusna steg mot min lillebrors slitna foppatofflor.
Jag myser och längtar efter dig.
Jag undrar om du sover, och de är nästan som jag
hör dig andas.
Jag väcker kaninen ur sin djupa sömn i solen och
drar honom intill mig, för att känna de lilla hjärtat slå mot mitt.


Det gör ont i mig. Det gör så ont i mig.
Det hjälper lite att luta mot storasyster.
Det hjälper lite T's syster i soffan, mysa och ser på körslaget.
Prata om livet med T medans storasyster sover.

Men mest vill jag höra de där som alltid lugnar.
Den där rösten som säger mitt namn så allt bara stannar och rinner av.
Den där famnen där allt annat bleknar.

Och du är himlen för mig varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback