won't you tell me what you're thinking of?



Nu har man tjockat popcorn
och vilat sin stackars axel som nästan
gick ut led idag på dansträningen, härligt härligt.

Jag skulle vilja sitta i en taklägenhet eller vindsvåning,
i ett fönster med hela staden nedanför mig.
Jag skulle vilja se den framför mig, stadens ljus
i natten och känner lukten av rök med en kopp kaffe i handen.
Jag skulle vilja spela någon bra och vacker
skiva i steron som får ögonen att tåras.
Höra en katt jama för att sedan se den komma krypande in genom
fönsteret från taket. Känna den stryka sig mot mig och ta
den i knäet och viska "Tror du han saknar oss också? Som vi
saknar honom, så de värker i bröstet?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback