It's just another day without you




Blev inte att hjälpa storasyster idag.
Hon var sjukt i feber och bihåleinflammation, och
världen gick emot henne. Så hon vände i dörren med
orden "Så, nu åker vi hem och lägger oss!"
Det kändes tråkigt. Jag saknar henne. Men vi ses
troligen imorgon, hoppas jag.

Istället åkte jag till stan med föräldrarna för
att skjusa ner mina två kusiner till min morbor
som ligger på sjukhuset och har opererat knäet.
(Halva min släkt har fått för sig att opera sig, snart är min
moster och farbror på tur, och min andra morbor gjorde de nyss)

Vi hittade honom i ett litet rum där han var hög på morfin och sa
i ungefär varje menig "Ja, men de blir så bra så. Det ordnar sig"
Ja, jo, är man på morfin så ordnar sig nog allt.
Han hade lite svårt med orden också;
- Ja, jag gurglade på de och..
- va?
- Ja, ehm.. googla! Det menade jag, men jag tyckte de lät
häftigare att säga sådär.


Sen passade vi på att vara en sväng på stan och
köpa lite kläder. Det blev en tröja och en mössa för min del.
Och tack vare mitt presentkort betalade jag 28 kr, ja tack.

Nu ska jag äta godis tills jag vill spy och sen ska jag krypa isäng.
Är så sjuuuukt otaggad på imorgon så jag vill dö.
Helst vill jag bara krypa under täcket och försvinna en stund.
Eller somna och vakna någonstans i söder. I en säng, en lägenhet
och en stad jag aldrig sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback