He took my heart, I think he took my soul




Igår, lagade currykyckling, ris och sallad med världens finaste C.
Pojkarna som inte hört av sig på fyra veckor kom
och lagade tacos (köttfärs, ost,  tacochips) i mitt kök.
Sen försökte jag och C plugga trafikkunskap men de
var inte så enkelt men tre pojkar som stutsade omkring
och skrek "TITTA, TITTA PÅ MIG, DUUUU, TITTA DÅÅÅÅÅ!!"
Men när de sedan försvann för att spela rollspel och plocka upp
honom som dom kallar judepojken.
Då pluggade vi klart och såg Idol och fikade te, kaffe,
choklad, chokladbollar, riskakor och kakor.
Mysigt, riktigt mysigt.
Sen blev de att gå halva vägen med C och prata skånska och snusk.
Påvägen hem ringer S för att se till så jag kommer hem, han är så underbar.
Sen pratar vi tills han tvingar mig att gå och lägga mig,
för jag ska ju faktiskt upp tidigt. "Du måste sova, hjärtat".

Igår var en bra dag
. En riktigt bra dag.

Idag blåser de riktiga nalle puh höstvindar och
första lektionen var att vara ute i skogen och titta på svampar,
mossor, spindlar och röttter. Känns som lågstadiet, faktiskt.

Nu är jag bara irriterad på min samhällslärare och
Carolina Gynning. Skulle vilja ge båda en käftsmäll.
Men om ni ursäktar mig nu ska jag lyssna på
"blablablabla, samer, blabla, ni är samhällsplanerare,
blabla, lyssna då! blablablabla"
i 15 år till.


"- Min lärare hatar mig!
- Men jag älskar dig
- *tappar andan*"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback