We got bills to pay, we got nothing figured out. You are the best thing that's ever been mine.

Jag åker tillbaka till The Big City, för sista gången det här året.
Skriver provet i NK B som kommer avgöra hela mitt betyg.
Nervös är bara förnamnet till vad jag är. Vecka 2 kommer beskedet.
Blir tacklad av en främande hund och äter spagetti och köttfärsås till middag.
Storasyster kommer och vi stickar hela natten.

Sen blir det idag och jag äter julskum, pepparkakor
och madariner med min klass. Vår mentor har julpyntat.
Vi prata om det vanliga och får en värdelös nyhet, börjar
vara tradition vid sånna här tillställningar. Men det ny
schemat är en fröjd för hjärtat i alla fall.
Sen är de julavslutningen i aulan, och sen drar jag och Storasyster
på Subways. Efter det blir det en jakt på flygplatsen innan
det bär av hem.

Väl hemma är mamma dubbelt så sjukt och mitt rum är
städat. Vi har bärt ner julgranen (dcok inte uppackade eller
klädd än, de skulle aldrig vara okej) och jag funderar på att
slå in julklappar ikväll. Det går bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback