Finish your collapse and stay for breakfast

Jag avskyr vintern.
Avskyr, avskyr, avskyr, avskyr.
Om jag kunde skulle jag gå i vinterdvala.
Om jag kunde skulle jag göra som mumintrollen
och bara krypa ner i sängen och sova bort vintern.


Jag är insnöad. Det är snöstorm ute och vi har
ingen väg. Så jag missade bussen tillbaka till
the Big City. Får åka före solen går upp imorgon.
Ike stannar i North Sea i alla fall. Mamma ville
behålla honom för att föda upp honom och låta
honom springa efter skotern.
Om vi nu har en skoter. Lillebror körde fast den idag
och drog igång ett tredje världskrig.

Nu sitter jag och inser att jag har massagehäftet på
annan ort så de lär bli spännande på provet imorgon.
Ska nog smälla i mig en påse chips och förtränga de,
drömmer om nya snygga underkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback