I guess i'm floating

Igår ramlade jag in på middag hos familjen Hjelte,
sallad blev det och det var riktigt gott.
Sedan satt jag och storasyster barnvak till N.
När hon somnat spelade vi Spyro i timmar på Xboxet,
och jag kände mig inte äldre än åtta år.
Åt glass och fantomensås.
Det var så fint och mysigt. Det är alldels för sällan
de är bara jag och storasyster och vi bara, inte gör
någonting speciellt. Finaste storasyster.
Som ibland rycker tag i mig och skakar om mig.
Jag snavade in genom ytterdörren över två hundar
runt två, och hela huset var tyst och still.

Idag var jag med storayster, lillasyster och
tillhörande pojkvän och käkade våfflor.
Det var mysigt. Snurrade och snackade
länge, vi borde verkligen träffas allihopa oftare.
Mycket oftare.

E är fast i Stockholm pga. av stormen i Frankrike och
åker inte förän imorgon och jag fortsätter längta, med
skräckblandad förtjusning.

Den här ramlade förresten in i min inkorg idag och
fick mig att le lite grann:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback