je me reveille

Igår var en bra dag. Jag slutade klockan 12 och
skyndade ner på stan. Där köpte jag nya inlägg till
skorna och spenderade mitt presentkort på HM.
Hittade världens finaste tröja på secondhand, på halva
priset, som dock måste sys om lite, men de är
får väl 25 kr vara värt.
Drog fötterna och tittade i affärer, drömde om saker jag
inte har råd med, bara för att jag hade tid.
Bara för att jag kunde.
Sedan slängde jag i mig en macka från subways och
sprang till bussen hem.

Väl hemma rensade jag ut garaderoben och kastade
allting som aldrig används.
Sedan tog jag påsarna med kläder och med pant,
och släpade mig till Ica. Mamma ringde och vi
pratade länge. Jag fick prata med Ilona också.
Mitt hjärta värker när jag hör henne på andra
ändan luren.
Panten skrapade i alla fall ihop till 80 kr och jag köpte
bröd, skinka, euroshopper godis och deo för dom.

Hemma igen blev det att ligga på rygg i sängen och
äta godis. Lyssnade på februaries soundtrack på steron.
Låg bara och njöt av mig egen duktighet. Läste gamla
anteckningar och log. Log så ansiktet kändes ovant.

Sedan somnade jag bort i någon timme, och
så blev det ansiktsmask och varma mackor,
dansade runt i den nya inköpta tröjan och mysbyxor,
innan jag kröp till sängs igen.
Somnade försent, jag somnar alltid försent.
Men det kanske är okej att somna sent på en väldigt
fin tisdag, en ganska dammig, men fin tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback