je ne fume jamais

Jag somnar ifrån 23.32. Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt.
Förlåt för att jag alltid somnar ifrån.
Vaknar igen 04.14. Jag vet inte varför jag alltid väcks
klockan fyra eller fem, beroende på när jag somnar.

Väckaren ringer ovanligt sent, 07:00.
Jag studsar ur sängen. Jag gör nyponsoppa
till frukost och känner mig duktig.
Sedan dansar jag runt i lägenheten tills
C ringer och jag försvinner till skolan.

Nu sitter jag på min franska lektion och
är vilse i grammatiken, och jag försöker föra
en diskussion om hundvakt.

Ikväll blir det att plugga till kemibajsprovet.
För att kompensera, ska vi göra amerikanska
pannkakor och skratta oss redlösa åt ingenting.

Snook - Inga Problem är den bästa låten just nu.
Den snurrar i hörlurarna och berättar precis hur de känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback