She opens the window just to feel the chill

Jag har landat i North Sea med en överaktiv husky
vid min sida. Ilona blir som barn igen.
Det leker och tumlar runt.

Har just slevat i mig mammas egna variant av chili
con carne, slängt iväg en dagordning och sjunkit
ner i soffan.
Ilona ligger vid min fötter och sover, hon har sprungit
efter en skoter idag tills hon blev less och fick åka sista biten.
Mamma bråkar med huskyn att han överhuvutaget ska
ligger ner efter sin skoterrunda alldelse nyss.

Nu dricker vi trocadero, tittar NCIS och sjunker
ihop bland filtar och täcken i den slitna blåa soffan
och struntar i disk. Struntar att de saknas åtta gafflar
och att leverpastejen föll över hela köksgolvet.
Glömmer att det blev fel snus och att hundmaten blev glömd
i the Big City. Glömmer världens sämsta reovisnings som
fick MVG minus och att man egentligen borde gjort mycke mer.
Det är fredag, så vi andas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback