When I walk beside her, I am the better man

Vi åker en dubbeldäckare hem.
Ilona och jag sitter högst upp, längst fram
och fröken är sjukt nöjd. Hon ser ut över världen
och känner sig som en liten drottning, tills hon
tillslut tröttnat av sikten som efter en stund bara
består av  väg och skog, kryper ihop i mitt knä.
Där somnar vi intill varandra, samtidigt som min
mobil spelar februaries playlist, om och om igen.

Jag ramlar in hemma och äter kebab. Sedan ramlar
jag ut igen med lillebror och dyker upp på konfaweekend.
Där minglar jag runt bland människor jag känner, och
inte känner. Håller i en gitarr, fast jag inte kan spela
och dansar runt i en trött glädjedans. Vi kramas,
och ibland vill jag stanna kvar en stund extra. Ibland
vill jag att någon ska höra vad jag tänker.

Nu är har jag trillat in i den röda villan, där Ilona just nu
ligger på golvet och drömmer, efter en kväll fylld med äventyr.
Jag har insett att jag förfrusit mina händer och huden svider.
Mamma ligger släng på soffan, med en vetekudde om sin
onda arm och sover framför en brittisk film. Det luktar
tigerbalsam och katten spinner i sina högar av filtar.

Mitt huvud är tungt, och jag skjuter upp att göra det jag borde.
Som alltid, jag är professionell uppskjutare.

Jag har sedan i somras pratat om att raka av mitt hår, eftersom
jag är så sjukt less på mitt. Och eftersom det nog skulle må bra av de,
för det är så slitet. Och jag är lite sugen på min normala hårfärg.
Idag övervägde jag det seriöst. Pratade med mamma om de,
och jag vet inte om jag har mer än 3 mm på skallen imorgon.
Jag tror faktiskt att de kommer gå igenom. Jag tror imorgon blir
dagen, som jag efter 11 års tid, rakar av mig håret igen.

Jag vet inte hur många av er som kommer läsa de här, innan
ni ser äventyret i verkligheten. Men, nu har jag i alla fall sagt de.

Nu ska jag nog krypa isäng. Imorgon blir det att äta en lång
frukost med la famille, innan de är tillbaka på konfaweekend.

Kommentarer
Postat av: Anonym

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111

2010-02-20 @ 10:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback