Så jag håller hårt och kryper tätt intill dig

En asbra kväll med NL och C.
Och jag lyckades laga en ganska lyckad middag,
not bad. Not bad at all.

Nu har jag slukat två engergidrycker och sjuka mängder popcorn
till Paradis Hotell. Nu väntar svenskan på mig.

Men i stället sitter jag och dagdrömmer om inspiration, glädjerus,
lyckoskrik, bubblande pirrande nervositet. Sommar.
Vackra fotografier av vackra människor. På axlar. Ryggar.
Pussar och gryningar. Snö, vantar, halsdukar och hårda kramar.
Samtal som varar i timmar, in på småtimmarna.
Att viska i mörkret, tättintill ihop kruppna i sängen, näsa mot kind.
Om att börja om att skriva som förr. Att måla igen.
Ljudet av skateboardhjulen mot asfalten. Sträcköläsa böcker.
Och i varje hundradel är han med. Tänk, att bara få röra vid honom igen.
Jag saknar honom.

Nä, nu ska jag nog ta mig i kragen ändå.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback