När sommaren kommer så åker vi långt från stan

Hej. Fin dag på stan med storasyster idag.
Hon provade glasögon och hade beslutsångest
tills jag sjönk ihop i en fotölj. Kändes precis som vi
var ett gammal par och jag var den trötta sura äkta
hälften som bara hängde och sitta trött när resterande
hälft piggt och glatt provat säger "dom här? eller? ska jag
ta dom? jag tycker dom är bra? eller? hur ser mitt ansikte ut?
är de värt de? jag tycker om dom. För visst passar de? jag tycker
dom är fina, de gör jag men.. vad tror du? jag tror de. Kan man lägga
undan tror du? eller ska jag ta dem? eller?!" och jag bah "dom blir jätte fina"
Och det blev dom verkligen. Asfina var dom faktiskt.

Sen hängde vi på stan och köpte ingenting, utom jag som
köpte en tröja jag på rea som jag dregglat efter i månader.
Efter det blev det mat i drive in och i-bilen-käk, och hem.

Väl hemma blev de slö och salladsmiddag innan
födelsedagskalaset hos Madde.

Nu har jag packat och ska ut röra på Ilona, innan de
bär av till B-town och min älskade pojkvän.
(Nej, inte P&L, även om alla pratar om de)
Jag blir borta i 29 dagar. Datorn följer inte med, så jag föreslår
att vill ni nå mig, är det på mobilen!

Annars, lev väl och ta hand om er.
Jag sakner er redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback