En vildkatt blir en stjärnbild mot din kind

Ilona och jag går långt i i skogen bakom huset.
Jag har lillebrors gummistövlar för regnet har
lämnat allt blött och fullt av vattenpölar.
Det växer fullt av skogstjärnor och luften är frisk.
Vi springer fram. Ilona springer fortare.
Jag sjunger på "Poccahontas - Färger I En Vind".

När vi kommer hem sjunker vi ner i min säng.
Ilona somnar fort på sin plats fotändan.
Själv sms:ar jag med världens finaste pojke
och planerar med blicken i taket.

Idag är en sådan där dag man går runt i pyjamas hela dagen.
Dricker franskt té, äter glass och ser på Oprah.
Jag klurar på traderauktioner, spelar The Sims 2 (jag är beroende igen)
och skriver brev. Skulle önska att fotoskrivaren ville funka.

Ikväll blir att äta pizza med familjen i alla fall,
sedan har jag ett möte. Woulli boulli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback