Ingen lämnas kvar, vi hämtar dig på andra sidan kriget

Igår hade jag och storasyster chillkväll.
Tror vi båda behövde just det.
Vi käkade chips, dips, dragaster och såg New Moon,
fast storasyster sett den sjutusensextioelva gånger.
Men hon såg den igen, för min skull.
Nu är till och med jag taggad på Eclipse.
Sedan tittade vi på telefoner och kröp isäng.
Bra kväll.

Nu ramlar jag i en någon form av vardag.
Alla jobbar, sliter och är duktiga.
Jag sitter hemma i en sliten blå soffa i en röd trävilla på landet.
Blir rastlös och galen. Ser minuterna passera långsamt på en blå klocka
med röda jordgubbar på som pappa köpte billigt på lågprisvaruhuset,
som mamma hatar. När hon blir sur på mig ibland säger
hon att jag ska ärva den där gräsliga klockan.

Nu ska jag käka en tiptop och försöka göra en lista
på saker jag kan göra för att inte dö i tristess.
Läsa ut den där boken som man gav upp för två år sen sedan?
Lära sig sticka? Använda målarsakerna man fick i julklapp?
Spela Ranch Rush tills man kräks? Diska? Städa ur sitt rum?
Lära katten sitta? Det finns bara möjligheter.

Nu hörde min kusin av sig och ville hitta på någonting snart.
Det kanske löser sig ändå.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Det va exakt vad vi behövde. <3

2010-06-14 @ 17:40:51
URL: http://cilluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback