men innerst inne vet du att jag är kvar

Jag står i kön på Ica. Framför mig står dom.
Lyckliga, bekymerlösa studenter, mitt i ruset.
Det har köpt ekologisk öl och grönsaker.
Det ska ut i natten och göra stan.
Det skrattar lite för högt och bjuder på allt.

Själv håller jag i kvällsmaten, som jag pantat för att ha råd med.
Min ända lycka var att jag fick råd med en minimalisk påse suraflaskor också.

Flickan bakom håller i en sallad, en liten påse ostkrokar,
en bit kladdkaka och en passionsfrukt.
Jag tror att hon som ska precis som jag, gå hem och bara
tycka synd om sig själv.
Och då känns de lite bättre.

När skolavslutningen är förbi, städar jag ur lägenheten,
släcker och tar på mig kepsen.
Slänger igen dörren och låser. Dansar ut i solen.
"screw you guys i'm going home" skriker mitt inre och jag
skruvar upp musiken i hörluarna som glapar och går till bussen.
Bussen som bär hem. Hem till North Sea.

Sedan loggar jag in för att kolla på en yttreligare förlorad
traderaaktion på någonting mer jag verkligen ville ha.
Och så ser jag vem som köpt den och jag skriker till lite.
Ett glädjeskrik som när de blir vår. Sedan tåras ögonen.



Jag har världens bästa pojkvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback