The most beautiful colors chase the sun

Igår ramlade jag in hos SBO före solen gått upp.
Vi åt frukost. Té och kakor.

Sen spelade vi Little Big Planet. Jag var Sackboy.

Vilket var perfekt. För jag var han när jag spelade.
Bedårande söta, noll koll och den som bara "tag along".
SBO sparng och gjorde allting, fixade poäng och saker.
Jag sparng efter och dog hela tiden. Slösade liv. Men var
väldigt söt när jag blundade samtidigt som jag tryckte på
knappen för att hoppa över brinnande eld eller någonting.
Sedan gick SBO och duschade jag fick roa mig själv med Skate 3.

Efter det fick jag lyssna på när han spelade gitarr. Akustisk och elektrisk.
Även lite ukulele. Visste inte att han kunde, men han va riktigt duktig.
Han spelade massor och jag fick gissa.
Jag klarade bara Jason Mraz - I'm Yours och Oasis - Wonderwall.
Pinsamaste var att jag inte klarade Nothing Else Matters
eller Sweet Home Alabama.

Sedan blev vi sena till bussen och han cyklade i superfart
med mig på pakethållaren.

Det blev en bra dag på stan. Drog runt, kollade på saker vi inte
har råd med men drömmer om. Käkade på Dallas.
Träffade lite konstig men väldigt trevligt människor.
Köpte varsin skate bag och snackade barndomsminnen.

Väl hemma försökte SBO lära mig lite "basic, basic, basic" på
skateboarden. Efter 30 min var mitt tålamod slut.
Så han gick för att äta middag och jag drog vidare.

Kvällen blev dock mindre lyckad. Krasch typ.
Som tur finns de folk som tycker om en ändå.
S ringer och vänder allting på rätt köl igen. Som han alltid gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback