Hör du ljudet av juli där utanför?

Jag försvinner till storasyster, vi ser lite tv
tills ögonlocken blir för tunga.

Idag har vi varit duktiga. Storasyster har klippt gräs
och jag har slipat en stol lite.
Sedan hjälpte vi till lite på annan ort också.
Så sjukt duktiga. Vi firade det med mjukglass.
Uffe's mjukglass, the best there is.
Sen blir det pizza med halva föreningen och bio.
Senaste Beck filmen, sjukt najs.

Nu är jag hemma. Har druckit allt som finns
receptfritt för hosta. Har inte slutat hosta, men glömt
hur vatten smakar. Kryper upp hos mamma och gnäller,
blir fyra år igen. Det är helt okej.
Katten bryter sig in hos grannen och en till knapp
på min telefon har gett upp.
Nu önskar jag att Vännäs låg ungefär vid våran brevlåda.
Då skulle livet känns lite mindre omständigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback