Begging him to stay after each time he left.

Vi var hos familjen Hjelte.
Lilla N, visar mig fiskarna när jag kommer.
Storasyster har stickat min mössa, och det är så fin!
Vi leker, busar och nattar.
Sedan äter vi cheescake och ser Let's Dance.
När de når slutet, somnar jag och storasyster
i en hög intill varandra.
Då bestämmer storasyster att vi ska åka hem.

Nu sitter jag och håller på att förångas, eftersom
mamma är sjuk och fryser hela tiden, så värmen
har stigt över vad som är hälsosamt.

Ska nog släpa mig till mitt flickrum, där det alltid är svalt.
Där sängen är stor, rummet stökigt och taket fullt med foton.
Där tankar ramlar runt, där stjärnorna lyser i taket och det finns
hemligheter och minnen i varje vrå.
Imorgon är en ny dag med nya äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback