Mitt hjärta galopperar över himlen

En kilometer kvar till Lycksele saknar jag Ilona.
Så mycket så hjärtat värker, spränger och slår
vildt omkring sig innan för revbenen.
Jag vill bara åka hem. Hem till North Sea.
Istället har jag Secondhand Serenade - Fix You i öronen
och gråter en liten stund, tills jag somnar i den tropiska värmen.

Dagarna som följer, fyller jag att driva omkring på stan utan
mål för att jag inte vill gå hem. Fönstershoppar, sitter på kafé
och läser allt om vetenskap, läser tatueringstidningar på biblioteket,
ringer nästan storasyster mitt i natten för att jag saknar henne,
besöka platser där jag förut brukade fördriva tid
för att samla tankarna, får fina sms från S som skänker ett leende
till mitt trötta ansikte, äta middag med C och NL och
se repo the genetic opera, andas tungt i sjukhuskorridorer för
att jag vill ha någonting som känns och ser filmer som det att
bubbla på insidan; Coyote Ugly och Spirit.

Min lägenhet är stökigare än vanligt, men ikväll
flyr jag till Stockholm. Jag längtar.
Jag vill dansar gatorna fram i staden som jag
älskar och hatar. Bada i solsken och dränka mina sorger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback