I think he took my soul

Jag letar försvunna dokument och
pratar i termer jag själv inte förstår.
Sedan dansar jag och mamma ut, redan vid
lunch och det känns verkligen som fredag.

Vi handlar fajitas till middag och när mamma precis
klivit ut från konsum utbrister hon "and Elvis has left the building!"
och jag ser nästan hur hon gör en liten segerdans.

Nu är jag hemma och har intagit soffan.
Mamma och pappa är och fixar nått med
bilen. Lillebror ligger i sitt rum, i sängen
och tittar i taket, men mp3:n intryckt i öronen.
Jag lovar att han lyssnar på Ebba Grön.

Jag har skickat in min ansökan till sommarjobbet nu.
Mamma sa att jag borde bifoga en bild på mig själv.
Hon tyckte jag skulle ta min visningsbild på msn för "där ser du homo ut ju!"
(hon menade tydligen humor, att jag såg ut som jag hade glimten i
ögat. Men det börjar vara misstänkt många felsägningar i samma ämne!)


Jag lyssnar på Michael Jackson. (Jag vet, seriously!)
Jag skjuter upp hemtentan i Samhällkunskap, som ska vara klar snart.
Jag vill ha gator att dansa fram på och en solnedgång att andas in.
Ikväll blir det storasyster. Så fint.

Kommentarer
Postat av: alex

intressante inlägg du skriver :D

2010-03-12 @ 16:50:24
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback