And I'm running to you cause you make it real for me

Jag vet inte vad jag ska säga.

Vi spenderar hela dagen i sängen, vi äter på Subway,
vi tittar på nya bågar, fönstershoppar, middagen står på bordet
när jag kommer hem och det är städat, kläderna ligger spridda
som det ska vara, äter min favoritglass i sängen, drömmer om
framtiden och söndagar blir som söndagar borde vara.
Världen saktar in. Jag glädjs till tårar. Vi lär oss saker om varandra.
Och jag får sockerdricka i blodet igen.

Sedan åker jag den årliga resan till Hemavan.
"Stället som är lite närmare himlen" som någon sa.
Där får jag träffas några av dom jag saknat.
Jag blir lillasyster och får en axel att luta mot, någon som
bjuder på sin bästa macka och som delar sin kudde.
Någon att tvätta händerna med och fnissa med,
som bjuder på ett knä att sitta i. Några att sitta upp med
mitt i natten och lyssna på historier om en kattunge som
hette Gotchi, slaktar farbror och en galen råttkvinna med
kaninuppföddning och getter. Någon som spelar sina bästa
kent låtar och några att dansa tillsammans med.
Jag kommer hem med blåmärken, uppskrapade armbågar
och ömnade kroppsdelar. Jag kommer hem med stillhet.
Med skratt och lättnad.

Jag kommer hem och ramlar in i vardagen igen.
Det finns inte mer att säga än att sommaren har slagit ut.
Jag försvinner igen och längtar till sommarlovet.

Förresten, titta in på http://www.formspring.me/autoilla och
ställ vilken fråga du vill.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

<3 Älskar dig lillan

2010-05-19 @ 22:17:11
URL: http://cilluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback