I've been counting all the sheep there is to count.

Grabbarna våldgästar mig. Vi äter pilsnerkorv direkt
ut katrullen och jag får en uppdatering om allt jag missat.
Vi pratar om livet, stör grannarna, skrattar, innan dom drar
vidare på nya äventyr och jag ringer honom som ger mig
fjärilar i magen och sockerdricka i blodet.

Idag återvände jag äntligen till North Sea, där sommaren
också har blomstrat ut.
Och mina ögon tårades nästan när Ilona kom rusande mot mig.
Min bebis. Jag hade med mig en present, en tennisboll, och
bjöd på godis. Jag hade också fått presenter, av mamma och pappa.
En tidig namnsdagspresent, en doggy sprinter och en födelsedagspresent från
någon glömd födelsedag, ett halsband från Chile.

Nu halvsover Ilona vid min sida, vi ser The Big Bang Theory och mamma
pratar högt med sig själv om Facebook, och livet känns som de ska.
I helgen blir de konfirmation och jag ska försöka få tid med storasyster.

Förövrigt har jag smittats och fått ett nytt beroende.
Jag ska krönas till robot-enhörnings-konung!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback