Please destroy me

Jag har alltid haft en förmåga att aldrig göra det
jag så tvunget borde.
När jag var yngre brukade min mamma stänga in mig
i mitt rum i ett försök till att jag skulle städa detta rum,
där man vadade fram i kläder och inte kunde se skrivbordet
för alla papper och böcker. Det var kritor, halsband, godispapper,
limstift, penslar och miljoner grejer till slängda överallt.
Då brukade jag starta min stereo, och slänga mig på sängen.
Där låg jag och dagdrömde tills jag tröttnade på det, så rafsade
jag ihop allting, tryckte in det i garberoben och smällde igen dörren.
Det som inte rymdes under garderoben skyfflade jag under sängen.

Idag när jag egentligen borde gjort alla tusen läxor och uppgifter,
ställde jag mig och bakade. Chokladbollar och kladdkaka.
Jag fick självklart kako överallt och pälssocker på hela golvet.
Sen tog vi en snabbis på apoteket och jag hämtade ut världens
finaste tröja. Det är en liten tröst jag köpt till mig själv.
Nu ska jag gå över till Adina och ha ett litet
hejkomochhjälpossmöte. Sa jag att jag taggar lov?
Nyår verkar bli fint i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Nyår kommer bli fint ! <3

2010-11-24 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback