där i drömmen jag just drömt höll jag om dig

Och så sitter vi där. En timme för tidiga till bussen.
Jag var nog tjurig innan och blir inte lyckligare
av att min stress varit i onödan. Sen har vi tid att
slå ihjäl, i den mest händelselösa orten av alla.

- Kom, nu åker vi och köper godis.
- Ja, verkligen!
- Bara OK har öppet
- Skulle vara typiskt den här skit staden att
det skulle vara stängt
- Äsh, nu ska du inte vara sån. Du får ju lyssna
klart om Helge Fossmos på P3 dokumentär!

Vi köper snören som ska smaka Zoo och delar en cola.
Åker bil, totalt utan mål. Kör förbi mammas gamla
lägenhet. Kör förbi lustiga små byar med lustiga namn.
Alla har som vanligt sin historia. Det är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback