if you come closer, i tell you

Idag har jag hunnit med allt.
Jag har varit skolan, skyndat till Hedlunda skolan med
Linnea och snackat friluftsdag, träffat våra söta barn,
varit till grisbacka skolan och hälsat på, sen ner till stan
och köpa tejp, sen till Å-hem och posta paket, handla mat,
sen hem och slänga av saker, till distanskollektivet, plugga matte,
dricka te, snacka lavj, hem igen, städa, duscha och här sitter jag.

Nu sitter jag bara här och väntar. På han som han som kallar mig sin.
Jag har haft en sida med nedräkning, och nu är siffrorna så små att
de pirrar i kroppen. 39 dagar sedan sist.
1 månad och 8 dagar har jag väntat. Snart, snart.
Hjärtat hoppar över ett slag.

Helgen kommer äga. Jag taggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback