If I got you, I don't need money

Jag och E har bråkat med internet hela veckan
i ett försök att de ska fungera och vilja vara med.
Men universitets system har kraschat och sätter ständigt
käppar i hjulet för oss. Så, vi gör som han i telefon på support
säger åt oss; väntar.

Utöver de har jag pallat vinbär, gått vilse på elljusspåret,
börjat införskaffa stickat och regnkläder, haft skoskav,
sålt skor på tradera, sprungit till bussen, introducerats till
distanskollektivet, planerat klassfest, insett att de är
dyrt och leva, tagit klassfoto i ett nyvaken tillstånd,
längtat efter lön, skjutit upp saker, prata i telefon, sovit på olika ställen
i skolan och hittat mitt dröm hus.

Just nu sitter jag i ett vandrarhem i Skeå med tre andra tjejer.
Vi ska dela på två dubbelsängar och har världens största tv.
Det känns som vi sitter i ett rum till en sjukt fräsch lägenhet.
Vi enades för en stund sedan om att vi borde flytta in här.

När jag landade i Skeå mötte mamma mig vid bussen med
en hamburgare och en trocadero. Jag tror de håller på bli en klassiker.
Sedan stod jag och snackade med min kusin en stund, som numera
lämnat The North Sea bakom sig. Lite sorligt, men fint ändå.

Nu ska jag börja fundera på att krypa isäng.
Imorgon ska jag sitta i möte halva dagen med roliga människor.
woulli boulli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback