Oceans apart day after day, and I slowly go insane

Ilona har fått sin egen plats under skrivbordet
jag har en ny spellista vid namn "september" lagom
till månadens slut (har införskaffat massor av svenskhiphop,
längesedan jag lyssnade på de nu, vet inte vad de betyder)

och jag är sjuk. Usch. Nyser, hostar, snorar, munnen är torr
och halsen gör om samtidigt som den kilar.
Helst av allt vill jag inte sitta i skolan under en seg lektion som ändå
inte tar mig någonstans, utan helst vill jag ligga hemma under
täcket med en kopp te och höra regnets smatter mot rutan.
Det öser ner idag igen. Det är fint, om de inte vore så att
jag ska gå hem i de, för att sedan gå ut med Ilona i de.

Sen har jag så sjukt mycket att göra tills imorgon också.
Skriva projektplanen klar, skriva på texten i text B, lära
mig talet och göra traderaobjekt klara för att skicka.
Plus att vi ska tvätta.

Jag är trött, sjuk och gnällig.
Livet är inte lattjolajbans direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback