But darlin' I'd still catch a grenade for ya

Livet springer före. Jag försöker hålla jämna steg.
Jag har slängt mig mellan sängen, köksbordet, skolan
och möten det senaste dagarna (utom igår när vi
var på univesitet och byggde på ångesten).
Men idag är det fredag. Sjukt trevligt.

Om det nu mot all förmodan inte bli inställt
(som det alltid blir när jag är med)
så ska jag och lyssna på Kapen Kid Och Det
Oändliga Sommarlovet
ikväll med Adina, men vi ropar
inte hej föränn vi är över bäcken.

Och imorgon är det ju Earth Hour och som den miljövän (och superhjälte)
jag är kommer jag sitta ute i skogen förhoppningsvis
framför en varm eld med en nedsläckt lägenhet i samvetet.
Vi kan även kalla det för hajk, eftersom jag ska ha typ nio
ungar och några stackars vuxna med mig.

Annars kommer världens bästa och efterlängtade
storasyster hem på tisdag och om en vecka åker jag
tillbaka till världens finaste grabb.

Tiden rinner oss mellan fingarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback